Co vlastně dělám
Vzhledem k tomu, že na Work and Travel jsou většinou v nabídce různé sezónní práce, tak žádná hitparáda s nějakými atraktivními pozicemi to obvykle úplně není. Na léto jsem tak dočasně přerušil práci trenéra a maséra v Kladně a přesunul se do USA do zábavního parku Dorney Park & Wildwater Kingdom, kde pomáhám u jedné z atrakcí. Jo, je to trochu změna 😀
První den v práci
První den nevyšel úplně šťastně, protože začalo pršet a kvůli špatnému počasí park zavřeli. Navíc jsem kvůli dešti přišel pozdě 😀 Byl jsem tak v práci cca 1 hodinu, poznal své kolegy a pak šel domů. Takže jsem vlastně vůbec nic nedělal a moc se to počítat nedá 😀
Druhý den už bylo hezky a park už mohl fungovat normálně. Pracuji u takové vodní atrakce, kde je divoká řeka s vodopády a návštěvníci jezdí v kulatých člunech pro 6 lidí. Vypadá to asi nějak takhle:
Zároveň kolem ještě vedou koleje kde jezdí vláček, který k nám také patří.
Aby tyto dvě atrakce mohly fungovat, je zapotřebí cca 12 lidí na 7 různých pozic, na kterých se v průběhu dne různě střídáme. První den práce mi vysvětlili první 3 pozice. Po tomto úvodním zaškolení a opět podepsání dalších papírů jsem mohl začít na této atrakci konečně pracovat.
V tuto chvíli už umím všechno. A co konkrétně vlastně dělám?
- hlídám část řeky jako plavčík
- kontroluji výšku dětí a rozděluji lidi do jednotlivých člunů
- tlačím čluny, kontroluji usazení návštěvníků do člunů a zapnutí bezpečnostních pásů
- hlídám železniční přejezd při průjezdu vlaku
- předčítám text na vláčku v průběhu jízdy
- řídím vlak 😀
Co konkrétně tyto pozice obnáší
- Tohle je celkem nuda. Sedím na věži pod slunečníkem a sleduji lidi, jak jezdí řekou na člunech. Občas někomu zamávám a to je dá se říct všechno. Na druhou stranu je to relax od ostatních pozic, protože se člověk nemusí zabývat návštěvníky, jejich dotazy a není to ani fyzicky namáhavé. Občas ale lidi nedodržují bezpečnostní pokyny a za jízdy si rozepínají pásy, mění si sedačky v průběhu jízdy, stoupají si apod. Většinou kvůli tomu, aby se nenamočili pod vodopádem. Čluny totiž celou dobu rotují a tak nikdo předem neví, na koho vyjde studená voda z vodopádu. A to je právě smysl celé této atrakce, že se namočíte a předem nevíte, na koho to vyjde. Stejně jsou nakonec mokří všichni úplně stejně. Navíc to lidi ví předem, že se v průběhu jízdy namočí. Je to ale nebezpečné, protože čluny naráží do stěny a člověk tak snadno může vypadnout do řeky. Prostě tohle člověk nepochopí…
- Každá atrakce má z bezpečnostních důvodů minimální výšku, kterou musíte splňovat, aby jste mohli jet. Proto pokud přijdou nějaké menší děti, musíme změřit jejich výšku, jestli na atrakci můžou jít. Pokud ne, musíme rodičům vysvětlit, že na atrakci jejich děti nemůžou. Samozřejmě se mě někteří zkouší ukecat, nebo děti stojí na špičkách a čekají, že si toho nevšimnu. Pak ještě jednotlivé návštěvníky nebo skupinky rozděluji do jednotlivých člunů nebo jim říkám, kam si mají odložit věci a odpovídám na jejich dotazy.
- Když se návštěvníci posadí do člunů, je potřeba zkontrolovat, jestli jich tam není více, než je povolený počet a zároveň, zda je člun správně vyvážený. Následně zkontroluji bezpečnostní pásy a po tom, co obejdu všechny čluny a udělám finální kontrolu můžeme spustit cyklus a poslat lidi na řeku.
- Vláček na své trase 2x křižuje chodník. U přejezdů je taková budka, kde sedím a čekám až pojede vlak. Zároveň pokud májí kolemjdoucí nějaké dotazy, tak na ně odpovídám. Když se blíží vlak, automaticky se spustí závory, upozorním přes mikrofon chodce, aby zůstali v bezpečné vzdálenosti od závor, zkontroluji, že nikdo na přejezdu nezůstal a dám signál strojvedoucímu, že je vše OK. Potom řeknu, aby všichni zůstali za závorami, dokud se úplně nezvednou a to je vlastně vše. Pak čekám nějakých 10 minut, než jede vlak znovu. Samozřejmě když začnou zvonit závory, hodně lidí si myslí, že to ještě stihnou. Rozbohybují svoje zavalité tělo z 2 km/h na 2,1 km/h, takže to samozřejmě nestihnou, závory je zavřou na přejezdu a já tak musím zastavovat vlak, zvedat závory a dostávat lidi pryč z přejezdu atd. 😀
- V průběhu jízdy vláčku sedím na konci posledního vagónu a v průběhu jízdy čtu papír A4 do mikrofonu o tom, co lidé vidí v okolí během jízdy. Co je to za atrakci, kdy byla postavena apod.
- Poslední co dělám je řízení vlaku. Vítám pasažéry, kontroluji nástupiště a poté, co zahájím jízdu už jen řídím a v průběhu jízdy občas zapískám nebo zazvoním 😀
S kým pracuji
Většina lidí, kteří pracují v parku jako běžní zaměstnanci jsou studenti vysokých škol z celého světa ve věku cca 19-24 let. Menšinu pak tvoří mladí američani, kterým je cca 14-17. Starší američani jsou většinou až na výjimky supervisoři nebo manageři. A pak jsou tu ještě důchodci a někteří řekněme “jednodušší jedinci”, které by asi jinde na práci nepřijali 😀
Já jsem na atrakci jediný čech a složení národností je opravdu různorodé. Pracují se mnou lidi z Ameriky, Kolumbie, Jamaiky, Tunisu, Polska, Ruska, Číny, Egypta, Jordánska, Ekvádoru, Nigérie, Turecka a nevím odkud ještě 😀
Super na tom je, že na jednom místě můžu potkat lidi z různých koutů světa 🙂
Jak často pracuji
Máme vždy vypsané směny na následující týden a vychází to tak, že pracuji nějakých 45 až 55 hodin za týden. Máme jeden volný den v týdnu, pokud si nepodáme žádost o 2 dny, třeba kvůli nějakému výletu.
Pracuji 6 dní v týdnu a buď pracuji ráno od 9:15 do 17:00, nebo odpoledne od 12:00 do 20:00 nebo večer od 16:00 do 23:00. Vychází to na nějakých 7-8 hodin práce denně. Protože ale všichni chceme co nejvíc hodin, občas pracuji déle, takže třeba od rána až do večera. To vychází na nějakých 14h/den někdy i vícekrát do týdne. V součtu to dělá přibližně 50-60 hodin za týden.
Adam Pešek
Píšu tento blog :-)
Rubriky
- Work and Travel (16)