Mým velkým snem bylo navštívit také americké Chicago. Už doma jsem se díval na fotky z Chicaga a hrozně mě lákalo se tam podívat. Proto když jsem při hledání letenek z New Yorku do Los Angeles zjistil, že s přestupem v Chicagu je letenka dokonce levnější, bylo rozhodnuto. Měl jsem sice na celé město pouze jeden den, ale lepší než nic 🙂

Po 4 dnech celodenního běhání po New Yorku jsem měl následující den odlétat ráno v 6:00 z letiště La Guardia. Chtěl jsem být na letišti 2 hodiny před odletem a cesta autobusem z hostelu na Manhattanu až na letiště měla trvat něco přes hodinu.

Šel jsem spát chvíli před půlnocí a vstával jsem někdy po 2. hodině ranní. Takže ani ne po 3 hodinách spánku jsem byl opět na nohou a vyrazil na letiště. Cesta autobusem i odbavení proběhlo bez problému a já odlétal směr Chicago.

V 7:30 jsme přistáli v Chicagu na letišti a já vyrazil jejich nadzemním metrem do centra města. I přes nedostatek spánku a únavu byla touha vidět město mnohem větší, že jsem na ni skoro zapomněl 🙂 Jako první jsem chtěl jít na Willis Tower, což je nejvyšší mrakodrap v Chicagu s vyhlídkou (do roku 1998 nejvyšší budova na světě). Bylo ale ještě brzy před otevírací dobou, tak jsem se mezitím šel podívat na Cloud Gate, což je taková velká ocelová fazole.

Atmosféra z ulic ranního Chicaga na mě udělala opravdu dojem. Po uspěchaném New Yorku, kde byl neustále hluk a davy lidí to byla příjemná změna. Vysoké mrakodrapy a celkové prostředí mi pořád připomínaly, že jsem v americkém velkoměstě, přesto mě ranní atmosféra s téměř prázdnými ulicemi úplně uchvátila. Centrum bych přirovnal k takovém vzdušnějšímu a klidnějšímu New Yorku.

Vrátil jsem se zpět k Willis Tower, koupil si vstupenku a vyjel výtahem do 103. patra, které se nachází 412 metrů nad zemí. Je odsud úžasný výhled na celé město i vzdálené okolí. Malou vadou na kráse byla špinavá okna, která v některých místech trochu kazila dojem. Součástí je i skleněný balkón, kam si můžete stoupnout a vidět ulici přímo pod svýma nohama. Zároveň vám tam pořídí i fotku 🙂 Doporučuji sem jít ráno mezi prvními. Nepřekáží vám ostatní lidi a nemusíte čekat ve frontě na prosklený balkón 🙂

Chtěl jsem toho vidět co nejvíc a tak jsem pokračoval dál. Už dříve se mi osvědčilo půjčit si kolo a tak jsem tak znovu učinil. Oproti New Yorku jsem neměl v plánu navštívít nějaká konkrétní místa, takže jsem spíš projížděl ulicemi a prohlížel si město.

Dorazil jsem až do Lincoln Park, což je přírodní park nedaleko od centra, vedle kterého je také pláž. Podél vody je cyklostezka a já se tudy rozhodl vrátit zpět. Všude byli lidé na procházkách nebo rekreační běžci.

Pokračoval jsem pomalu zpět až do Millenium Parku, kde se nachází také Buckingham Fountain, což je velká fontána. Chvíli jsem tam zůstal na lavičce odpočíval.

Čas ale neúprosně ubíhal a já musel pokračovat. Dal jsem si ještě něco k jídlu, nasedl jsem na metro a zamířil na letiště. V 18:40 se naše letadlo vzneslo nad město a já měl poslední možnost vidět Chicago při západu slunce. Tím moje jednodenní zastávka v Chicagu skončila a já mohl pokračovat dál do Los Angeles.

Město jako takové se mi opravdu líbilo a za jeden den se centrum dá v pohodě prohlédnout. Možná by bylo zajímavé se podívat také na předměstí a do jiných částí, na to jsem ale neměl čas. Z mého pohledu nenabízí tolik atrakcí jako třeba New York, ale při delším pobytu se určitě dá vymyslet nějaké aktivity.

Pokud budete mít možnost se do Chicaga podívat, určitě neváhejte 🙂

Předchozí příspěvek
Výlet do Bostonu

Doporučené články

Nebyly nalezeny žádné výsledky.